דלקות גרון, שקדים מוגדלים ופוליפים

דלקות גרון

דלקות גרון חוזרות הן אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בילדים ומבוגרים כאחד.

ישנן סיבות שונות  לדלקות גרון:

  • זיהום נגיפי

  • זיהום חיידקי

  • חומר המגרה את האיזור כמו זיהום אוויר, עשן, או כימיקלים שנבלעו

  • סימפטום משני למחלה שונה

ברוב המקרים דלקות גרון נגרמות בזיהום חיידקי או נגיפי

החיידק או הווירוס פולשים אל תוך הגוף באמצעות טיפות רוק של אדם חולה בזמן שיעול עיטוש או נשיקה, בעיקר במקומות סגורים ולא מאווררים, חודרים אל תאי הרירית, חלל הלוע והשקדים.

כתגובה לחדירה הגוף מייצר דלקת שמאופיינת  בהרגשה כללית רעה , כאב גרון ,כאב ראש,  כאב בטן , פריחה , חום גבוה , חום מקומי, אודם בגרון , נפיחות בלוטות הלימפה  או שקדים, חום גבוה  ,תפליטים לבנים (הפרשה מוגלתית לבנה על השקדים בעיקר בזיהום חיידקי) קשיים בבליעת נוזלים ומוצקים ועוד..

בבדיקת רופא לזיהוי מקור דלקת גרון ילקח משטח גרון – תרבית לוע –  לזיהוי חיידק סטרפטוקוק התשובה ניתנת לאחר 24-72 שעות או משטח מהיר – שיטה לזיהוי מיידי של חיידק. פחות רגישה מתרבית הלוע.

לרוב בדלקות גרון נגיפיות לא נותנים תרופות אך ישנם רופאים שעד לתוצאות משטח הגרון נותנים אנטיביוטיקה שמחלישה את המערכת לעיתים ללא צורך.

דלקת הגרון החיידקית חולפת ברוב המקרים גם ללא טיפול אנטיביוטי, עם זאת קיימת התוויה לטפל בכל דלקת גרון סטרפטוקוקלית כדי למנוע סיבוכים כמו מורסות מקומיות, התפשטות הדלקת לדרכי הנשימה , דלקת מפרקים – קדחת השיגרון, או תופעות אוטואימוניות שונות (חלק מהסיבוכים האפשריים מדלקת גרון, כלל לא יושפעו משימוש באנטיביוטיקה).

במצבים של דלקות גרון חוזרות, נעשה שימוש בתרופות אנטיביוטיות שונות, ובמקרים רבים שמדובר בזיהומים נגיפים החוזרים על עצמם, ממליצים לשקול ניתוח לכריתת שקדים.

טיפול הומאופתי בדלקות גרון
באמצעות תכשיר הומאופתי המותאם אישית, ניתן לחזק את מערכת החיסון ולאפשר לגוף להתמודד מול זיהום ויראלי או חיידקי בצורה הטובה ביותר, ללא צורך בשימוש באנטיביוטיקה אשר מחלישה את המערכת.

כאשר מערכת החיסון חזקה, התגובה לכל פולש תהיה מהירה יותר ויעילה יותר וכך הגוף יוכל להתמודד מול זיהומים חוזרים בהצלחה, בהחלמה מהירה  ולהחזיר את הגוף למצב של בריאות שלמה, ללא צורך בשימוש חוזר בתרופות חזקות או התערבות כירורגית של כריתת שקדים.

שקדים מוגדלים

 רקמת השקדים (tonsils) היא צבר של תאי רקמת לימפה הממוקמים בדפנות צידי הלשון בעומק הלוע . תפקיד השקדים להגן על הגרון מפני פלישה של חיידקים וירוסים וכו'.

במצב של התמודדות מול מזהם כלשהו מתפתחת בהם דלקת, הם מתנפחים ויתכן שיופיעו עליהם נקודות לבנות.

שקדים מוגדלים יכולים ליצור תחושה של אי נוחות וקושי בבליעה, וכאבים. לאורך זמן יכולים לגרום לבעיות נשימה קשות, בעיות נחירה והפסקת נשימה בלילה, בריחות שתן, ולכן גם יוצרים בעיות של קשב וריכוז ובעיות רגשיות .

במצב החוזר על עצמו של שקדים מוגדלים ממליצים לעיתים תכופות לעבור ניתוח לכריתת שקדים –

כטיפול מניעתי , ובכך מסירים את אחד מהמגנים הטבעיים של הגוף, אשר נאלץ להתמודד מול פולשים בדרכים אחרות.

ישנם כמה שיטות לכריתת שקדים שלכל אחת מהן סיכונים משלה – דימומים, פגיעה בחוש הטעם , פגיעה ברקמות סביב השקדים, אי נוחות בלוע וליחה מרובה לאורך זמן, ובכריתה חלקית הישנות של הבעיה המקורית.

טיפול הומאופתי בשקדים מוגדלים
באמצעות תכשיר הומאופתי המותאם אישית, ניתן לחזק את מערכת החיסון של הילד ובכך לאפשר לגוף להקטין את הרקמה המוגדלת- להקטין את השקדים לגודלם הטבעי ללא צורך בניתוח מסוכן– ולאפשר למגן הטבעי של הגוף לפעול באופן אופטימלי .

אדנואידים- שקד שלישי

 אדנואידים הנקראים גם שקד שלישי מוגדל או פוליפים, הינם רקמה הצומחת בדופן האחורי של לוע האף- החלל מאחורי האף, מטרת הפוליפים לייצר נוגדנים כנגד פלישה של מזיקים שונים, בקטריות ווירוסים, החודרים מהאף לעבר הגרון בפעולת הבליעה והנשימה.

בתקופת הילדות הפוליפים מוגדלים מעט באופן טבעי, ומגיעים לגודלם הנורמאלי עם הבגרות המינית.

 לעיתים הפוליפים גודלים באופן מסוכן כתוצאה מגירויים שונים – אסטמה, מע' חיסון חלשה , או ליקוי במע' החיסון, דלקות כרוניות, חשיפה לאלרגנים שונים ועוד.

במצב של אדנואיד מוגדל תתכן חסימה של דרכי הנשימה, ועלולים להתפתח תנאים מסוכנים לילד בעיקר בילדים בגילאים 2-5 שגודל הלוע שלהם קטן יחסית .

במצב של אדנואיד מוגדל נראה תופעות כמו  – פה פתוח ויבש ביום, קשיי נשימה, נחירות, ועצירת נשימה בלילות, פגיעה ברצף השינה ובאיכות השינה, עייפות, הפרעות קשב וריכוז וקשיים בלימודים.

ניתוח להסרת שקד שלישי מוגדל הוא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר אצלי ילדים.
חשוב לזכור כי מדובר בניתוח הכרוך בהרדמה כללית, דימומים, תקופת החלמה ולעיתים אשפוז ממושך.
פעולת הניתוח מסירה את את אחד המגנים הטבעיים של הגוף, שנועדו להגן עליו ממזהמים שונים.

טיפול הומאופתי בשקד שלישי מוגדל
באמצעות תכשיר הומאופתי, אשר יותאם במיוחד עבור ילדכם, ניתן לחזק את מערכת החיסון של הילד וכתוצאה מכך לאפשר לגוף להקטין את הרקמה המוגדלת- להקטין את השקד השלישי לגודלו הטבעי ללא צורך בניתוח להסרת הריקמה– וללא הסיכונים והסבל שנובעים מניתוח זה , ולהשאיר את המגן הטבעי של הגוף

054-4497387

merkaz.levant@gmail.com

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Share on google

קליניקות בפריסה ארצית

  • חיפה – רח' ספרון 3, מרכז הכרמל

  • הוד השרון – הבנים 14 ב', קומה 3,  מרכז "אמא אדמה"

  • מודיעין – בית יהונתן, קומה 5, מרכז "דעה", קניון עזריאלי

אני פה עבורכם!

השאירו פרטים ואחזור בהקדם