דלקות אוזניים חוזרות

דלקת אוזן תיכונה –  מהווה מצב רפואי שכיח בילדים. דלקתת באוזן התיכונה מאופיינת בכאב חד, דוקר, קהה ו\או פועם באוזן. הכאב נגרם על ידי דלקת, נפיחות או זיהום של האוזן התיכונה, ונוכחות של תפליט דלקתי באוזן התיכונה המתבטא בבלט או בזיבת אוזן.
דלקת אוזן תיכונה היא מהאבחנות השכיחות ביותר ברפואת הילדים. מחקרים מראים כי עד כ 70% מן הילדים, יחלו בדלקת אוזניים לפחות פעם אחת. הגילאים הנפוצים להופעתה הם בין חצי שנה ל-5 שנים. לאחר מכן הולכת שכיחותה ופוחתת.
דלקת אוזניים מופיעה פעמים רבות כסיבוך של מחלה וירלית בדרכי הנשימה העליונות. על כן שכיחותה עולה בחודשי החורף. התמונה השכיחה היא של ילד מנוזל ומשתעל מעט, ולפתע חום גופו עולה והוא מגיב באי-שקט ובכי המעידים על כאב. אף שאלו סימנים קלסיים לדלקת אוזניים, לעתים תופיע הדלקת גם בלי חום או בכי עז המעיד על כאב. לפיכך בדיקת אוזניים היא בכל מקרה חלק שגרתי מבדיקת רופא הילדים.
עם אבחון דלקת אוזניים, בדרך כלל ימליץ רופא הילדים על טיפול בתכשיר אנטיביוטי. הטיפול החוזר באנטיביוטיקה, גורם לירידה בתאבון, ירידה במשקל ועצירת התפתחות. ילדים רבים מפתחים תופעות לוואי כמו שלשולים וכאבי בטן. לעתים רחוקות לא תגיב דלקת קשה לאנטיביוטיקה, ויהיה צורך לבצע ניקור של עור התוף.
דלקת כרונית של האוזן התיכונה מתייחסת לנפיחות של האוזן. שלב זה מגיע לאחר דלקות חריפות חוזרות ונשנות. לרוב מצב זה אינו מלווה בכאב כי אם בירידת שמיעה.
מספר גורמים מגבירים את הסיכון ויש להימנע מהם:
  1. הוכח כי עישון בקרבת הילד קשור בעליית שכיחותן של דלקות אוזניים.
  2. מציצת מוצץ שעות רבות ביום
  3. שתייה בשכיבה – המערכת הגופנית המשולבת אף אוזן גרון.
     
הצטברות נוזלים שכיחה לאחר דלקת, ונדרשים חודש וחצי עד חודשיים ימים לשם פינוים ולשם חזרת האוזן לתקנה. אם נוזלים אלו לא התפנו – הם יהיו מצע נוח להתיישבות חיידקים, שתגביר את הסיכוי ללקות שוב בדלקת אוזניים. הנוזלים אף פוגעים בהעברת הקול ולכן הם עלולים לפגוע בשמיעה.
טיפול בנוזלים באוזניים – לרוב הרופא עשוי להמליץ על ניתוח כפתורים, שמשמעו ניקוב של עור התוף לשם החדרה של צינורית לתוכו, אשר משמשת לניקוז ואוורור של האוזן התיכונה.
ניתוח זה הופך להיות שכיח יותר ויותר, ולצערנו הרב לפעמים הבעיה חוזרת וצריך לבצע אותו תהליך כירורגי פולשני שוב, תחת הרדמה. גם לאחר מכן, התהליך מחייב שימוש באטמים בכל מקרה בו יש סכנה בהרטבת האוזניים.
יתרונות הטיפול ההומאופתי במצבים אלו ברורים ביותר:
  • טיפול טבעי וללא תופעות לוואי
  • פתרון מהיר וללא צורך באנטיביוטיקה בדלקת אקוטית
  • פתרון לטווח ארוך, המונע הישנות של דלקות האוזניים הכרוניות ומחזק את המערכת החיסונית
  • מותאם אישית לכל אחד על פי המאפיינים הייחודיים שלו
  • פותר בעיות של הצטברות נוזלים באוזניים ללא צורך בתהליך כירורגי פולשני תחת הרדמה

054-4497387

merkaz.levant@gmail.com

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Share on google

קליניקות בפריסה ארצית

  • חיפה – רח' ספרון 3, מרכז הכרמל

  • הוד השרון – הבנים 14 ב', קומה 3,  מרכז "אמא אדמה"

  • מודיעין – בית יהונתן, קומה 5, מרכז "דעה", קניון עזריאלי

אני פה עבורכם!

השאירו פרטים ואחזור בהקדם