בעיות עור, אטופיק דרמטיטיס ויבלות ויראליות

אטופיק דרמטיטיס /אסטמה של העור

אטופיק דרמטיטיס  – Atopic Dermatitis – היא בעיית עור דלקתית כרונית, המאופיינת בגרד ויובש של העור עם פריחה אופיינית. חולי עורי זה יכול להופיע בכל גיל החל מהינקות, הילדות ועד לגיל המבוגר, כאשר שכיחות המחלה מגיעה לכ-20% מאוכלוסיית הילדים.

אטופיק דרמטיטיס מופיעה לרוב בשנה הראשונה לחיים, כאשר כ-80% מהמקרים יבואו לידי ביטוי עד גיל 5 שנים. הן השכיחות והן החומרה מוגברים בילדות ונוטים לסגת עם ההתבגרות.

גורמים שונים יכולים ליצור התפרצות של המחלה או התגברות שלה:

  • מתח נפשי

  • אקלים יבש וחם עם חשיפה מרובה לשמש

  • מחלות מזהמות – חיידקים ווירוסים

  • תזונה לקויה ותעשייתית

מחלת עור זו, מופיעה כפריחה מגרדת אשר הופעתה משתנה בהתאם לגורמים שונים חיצוניים ופנימיים. הפריחה נראית אדומה, עם נגעים קטנים מורמים מעל העור, היוצרים שכבה אדומה, לעיתים עם קשקשת.

בילדים, ותינוקות ניתן לראות את הפריחה באזורים שונים, בעיקר באזורי הקפלים, כאשר אצל מבוגרים, היא תבלוט יותר באזור הגפיים, החזה, הצוואר והפנים.

הקושי המרכזי, מתאפיין בגרד בלתי נסבל ומציק, אשר פוגע בתפקוד היומיומי ואפילו באיכות השינה שלנו.

הטיפול הקונבנציונאלי מורכב בעיקרו מטיפול מקומי וזמני, כגון משחות סטרואידליות לדיכוי ההופעה העורית באופן זמני. משחות אנטיביוטיות לטיפול בגורמים חיצוניים היוצרים החמרה, או במצבים חמורים יותר נטילה מאסיבית של טיפול סטרואידי ואנטיהיסטמיני להקלה משמעותית יותר.

במקרים מסוימים, מגיעים גם לטיפול בפוטותרפיה(קרינת אור) הידועה בטיפול במחלות עור נוספות, על מנת ליצור הקלה במצב.

הבעיה היא, שכל הטיפולים הללו, מוגדרים כטיפולים שבאים להקל בלבד, באופן זמני, על הסימפטומים המטרידים של המחלה. אך פתרון למחלה כרונית, אינו קיים באף אחת מתרופות אלו. לצערנו, רוב התרופות הללו, השפעתן על המערכת החיסונית היא מזיקה וגורמת לתופעות לוואי רבות.

יתרה מזו, אנו מגלים שישנו קשר ישיר בין מחלת עור זו לבעיות במערכת הנשימה, ופעמים רבות ניתן לראות כיצד תרופות אלו המשפרות חלקית את העור, יוצרות מחלה קשה יותר באיברים פנימיים של מערך הנשימה, כגון אסטמה כרונית.

מחלה זו, ככל מחלה כרונית, דורשת טיפול כלל מערכתי, הפועל על המערך הגופני והנפשי הייחודי לכל אחד, על פי המאפיינים הייחודיים שלו. הטיפול ההומאופתי, מטרתו לפתור גם את הביטוי של המחלה על פני העור וגם את הסיבות הפנימיות והחיצוניות הגורמות לה. וכל זה, ללא תרופות המייצרות תופעות לוואי ומחלישות את מערכת החיסון, להיפך, הטיפול מחזק את המערכת החיסונית והאיזון הנפשי.

הטיפול ההומאופתי המותאם אישית, היינו טיפול, בטוח, פשוט, טבעי וללא תופעות לוואי, אשר מביא לירידה בגרד ותחושת האי נוחות, ירידה בהופעת הפריחה העורית, ובטיפול ארוך טווח – אף להיעלמות מלאה של המחלה.

054-4497387

merkaz.levant@gmail.com

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Share on google

קליניקות בפריסה ארצית

  • חיפה – רח' ספרון 3, מרכז הכרמל

  • הוד השרון – הבנים 14 ב', קומה 3,  מרכז "אמא אדמה"

  • מודיעין – בית יהונתן, קומה 5, מרכז "דעה", קניון עזריאלי

אני פה עבורכם!

השאירו פרטים ואחזור בהקדם