הפרעות שינה ופחדי לילה

הגיע השעה, הילדים צריכים ללכת לישון, עכשיו זה מתחיל! לא רוצה, מתחיל כעס, בכי, מרד קטן.

בשביל הרבה ילדים, ללכת לישון זה כלל לא פשוט. מדובר בפרידה מההורים, יציאה מהמעגל המשפחתי אשר ממשיך בלעדיהם, התמודדות עם פחדים שונים – חושך, מפלצות, רוחות, גנבים ועוד.

פחדי לילה אלו, מובילים למגוון של בעיות רגשיות והתנהגותיות, ויתרה מכך, נמצא שהם אחראים לכ-15% מהפניות לטיפול בפחדים שונים בתקופת הילדות.  את הביטויים לכך אנו מוצאים ב:

  1. שינה לא טובה, חלומות רעים, חוסר שקט במהלך הלילה – מובילים לעייפות ועצבנות במהלך היום בגן ובית הספר, וגם פוגעים ביכולת הריכוז והלמידה.

  2.  התנהגות אשר מפריעה גם להורים – סירוב ללכת לישון, התפרצויות זעם לפני השינה, קריאה להורים במהלך הלילה, שינה משותפת עם ההורים, דרישה לליווי לשירותים.

  3. התנהגות מסוכנת לילד – התעוררויות תכופות במהלך הלילה, מסתובב לבד בלילה בחושך.

  4. בעיות בהתפתחות החברתית – מפחד לישון רחוק מההורים, פחד לישון בלי אור, חוסר נוחות חברתית עקב הפחדים השונים.

     

תופעות אלו של הפרעות שינה מגיעות ממקורות שונים וממגוון של סיבות ולפיכך גם הטיפול צריך להיות נכון ומתאים לכל מקרה על פי הסיבות והמאפיינים המיוחדים לו, כפי שאנו יכולים למצוא באופן הטוב ביותר בטיפול ההומיאופתי.

התלונה העיקרית בהפרעות שינה, היא חוסר יכולת להירדם או להישאר ישן, כשהפגימה בשינה גורמת למצוקה או פוגעת בתחום חברתי, תעסוקתי או תחום חשוב אחר בחיים.

לפי דיווחי הורים, כ- 20%-30% מכלל הילדים עד גיל 3 סובלים מהפרעות שינה, כאשר ההפרעות הנפוצות ביותר הן קשיי הרדמות והתעוררות באמצע הלילה. חסך מצטבר בשינה, מוביל לקשיי קשב וריכוז, סרבנות, עצבנות וקושי של הילד להתאים את עצמו למסגרת הפעילות המקובלת.

תינוק הסובל מהפרעות שינה, נוטה להיות יותר בעייתי בהיבטים התנהגותיים שונים, כגון תובעניות, נודניקיות, רגישות ועקשנות.

עייפות יכולה להתבטא פעמים רבות אצל ילדים בעצבנות וחוסר שקט.

הפרעות השינה והפחדים, העולים בשעות הלילה אצל הילדים בגילאים השונים, דורשים מענה יעיל ומקצועי. ההומיאופתיה מאפשרת לנו להתאים לכל ילד, בכל גיל, את ה"רמדי" ההומיאופתית אשר תתאים לו ולמאפיינים הייחודיים שלו. באמצעות רמדי זו, אנו יכולים לגשת אל עומק הבעיה ולפתור אותה מהשורש. עם זאת, כפי שהוסבר, חשוב לקחת בחשבון שחלק גדול מבעיות אלו, קשור לחינוך הילד ולמערכת היחסים המשפחתית.

לכן, אצלנו במרכז לבנט, בטיפול בילד, בכל בעיה שהיא, אנו תמיד יוצרים כלים להורים עבור טיפול מקיף ותומך של כל המשפחה המעורבת ישירות בחינוך הילד, אשר לה השפעה משמעותית ומיידית על כל תהליכי חייו.

054-4497387

merkaz.levant@gmail.com

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Share on google

קליניקות בפריסה ארצית

  • חיפה – רח' ספרון 3, מרכז הכרמל

  • הוד השרון – הבנים 14 ב', קומה 3,  מרכז "אמא אדמה"

  • מודיעין – בית יהונתן, קומה 5, מרכז "דעה", קניון עזריאלי

אני פה עבורכם!

השאירו פרטים ואחזור בהקדם